Regulamin SuperDrukarnia.pl
Regulamin obowiązujący od 28 kwietnia 2024 roku
I. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z portalu internetowego dostępnego pod adresem www.superdrukarnia.pl, dalej zwanej Portalem.
1.2. Stroną prowadzącą i administratorem witryny internetowej "Super Drukarnia" jest Grupa MM Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, przy Al. Armii Krajowej 12a, NIP: 8133870508, REGON: 520577346, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000935830, XII Wydział Sądu Rejonowego w Rzeszowie (RZ), kapitał zakładowy 5 000 zł.
1.3. Informacje dotyczące produktów zamieszczonych na stronie internetowej Drukarni, w tym opisy, parametry techniczne, użytkowe oraz ceny, stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
II. Zasady korzystania z Portalu
2.1. Warunkiem złożenia zamówienia na produkty Drukarni jest założenie konta na Portalu www.superdrukanira.pl poprzez prawidłowe wypełnienie formularza, w tym podanie aktualnego adresu e-mail.
2.2. Założenie konta na stronie www.superdrukanira.pl oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
2.3. "Super Drukarnia" zastrzega sobie prawo do odmowy korzystania z Portalu przez Klienta lub ograniczenia dostępu do jego zasobów w przypadku naruszenia Regulaminu, naruszenia dóbr osobistych osób trzecich lub niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa lub zasadami korzystania z Internetu.
2.4. Klient Portalu "Super Drukarnia" zobowiązany jest do: a) korzystania z treści zamieszczonych na Portalu wyłącznie dla własnego użytku, b) korzystania z Portalu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Regulaminem oraz ogólnymi zasadami korzystania z Internetu.
III. Procedura zawierania Umowy sprzedaży
3.1. Umową sprzedaży są materiały i usługi poligraficzne, których właściwości określa Klient podczas procesu zakupowego.
3.2. Aby zawrzeć Umowę sprzedaży, Klient powinien wejść na stronę www.superdrukarnia.pl, założyć konto, wybrać produkt i jego parametry oraz złożyć zamówienie.
3.3. Po kliknięciu przycisku "Do kasy", Klient zostanie przeniesiony na stronę "zamówienia", gdzie może wybrać metodę płatności, sposób dostawy oraz podać adres dostawy.
3.4. Zamówienie zostanie przekazane do realizacji po akceptacji plików graficznych, zmiany nie będą mogły być wprowadzone.
3.5. Akceptacja plików graficznych stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży i uniemożliwia rezygnację z druku. Akceptacja projektu jest równoznaczna ze zwolnieniem zlecenia do dalszej realizacji.
3.6 Za błędy niezauważone w procesie akceptacji "Super Drukarnia" nie ponosi odpowiedzialności.
3.6. Z uwagi na indywidualne właściwości zamówionych produktów, niemożliwe jest odstąpienie od Umowy sprzedaży.
3.7. Faktury są wystawiane w ciągu siedmiu dni od zaksięgowania płatności.
3.8. Klient może anulować zamówienie opłacone przelewem, ale tylko do momentu akceptacji plików graficznych.
3.9. Zwrot środków za anulowane zamówienie opłacone przelewem następuje w ciągu 14 dni roboczych.
3.10. Zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
3.11. Drukarnia zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia z powodów technologicznych.
IV Realizacja zamówień
4.1. Termin realizacji dla poszczególnych Produktów jest określany indywidualnie i prezentowany na Portalu „Super Drukarnia”.
4.2. Drukarnia stara się zrealizować i przygotować zlecenie w ustalonym terminie. W przypadku nieprzewidzianej zwyżki produkcyjnej dopuszczamy maksymalne wydłużenie terminu o 2 dni robocze. Opóźnienia nie skutkują naszą odpowiedzialnością odszkodowawczą ani nie uprawniają do odstąpienia od umowy. Jeśli zwłoka przekroczy 2 dni robocze, Klient może otrzymać rekompensatę w wysokości 1% wartości umowy za każdy dzień opóźnienia, do łącznej wartości rekompensaty wynoszącej maksymalnie 5% wartości umowy.
4.3 Może wystąpić nieterminowa realizacja Zlecenia z powodu przyczyn losowych i niezależnych od nas, takich jak braki w dostawach energii elektrycznej lub internetu, opóźnienia ze strony dostawców przesyłek czy awarii urządzeń poligraficznych. Te opóźnienia nie skutkują naszą odpowiedzialnością ani nie uprawniają do odstąpienia od umowy.
V Płatności
5.1. Ceny Produktów podane są w złotych polskich i zawierają koszt obsługi Zamówienia, koszt Produktu, opakowania, podatek VAT.
5.2. Płatności za Zlecenie można dokonać:
a) za pomocą zintegrowanych systemów płatniczych, w tym PayU, kart debetowych, kredytowych, przedpłaconych, przekazem, przelewem online,
b) przelewem bankowym,
c) opcją „płatność za pobraniem”
d) płatność przy odbiorze (dla stałych klientów)
e) termin płatności 7dni (dla stałych klientów)
5.3. Dane osobowe Klientów dokonujących płatności przez PayU przekazywane są spółce PayU S.A. jako administratorowi danych.
5.4. Nie ponosimy odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z nieterminowego przekazywania danych przez zintegrowane systemy płatnicze.
5.5. Dokonując zakupów na Portalu „Super Drukarnia”, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną.
VI Materiały do druku
6.1. Nie ponosimy odpowiedzialności za naruszenia praw autorskich lub treść materiałów przesłanych przez Klienta. Zastrzegamy sobie prawo odmowy realizacji Zlecenia zawierającego treści niezgodne z prawem lub normami obyczajowymi.
6.2. Nie ponosimy odpowiedzialności za błędy merytoryczne lub ortograficzne w projekcie graficznym.
6.3. Materiały przekazywane przez Klienta powinny być przygotowane zgodnie z instrukcjami na Portalu.
6.5. Nie ponosimy odpowiedzialności za akceptację przez Klienta plików błędnie przygotowanych do druku.
6.6. Nie ponosimy odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z braku dostarczenia przez Klienta poprawnych danych.
6.7 Prace i projekty graficzne zlecane od podstaw "Super Drukarni", są własnością firmy Grupa MM Sp. z o.o. Wyłączenie tej własności wymaga pisemnej informacji Zlecającego.
VII Reklamacje
7.1. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać dokładny opis niezgodności, zdjęcia oraz żądanie reklamacyjne.
7.2. Reklamację należy zgłosić w ciągu 14 dni roboczych od odebrania zamówienia.
7.3. Zobowiązujemy się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 7 dni roboczych od zgłoszenia. Wyjątek stanowią reklamacje zgłoszone w dni wolne od pracy, które rozpatrujemy w ciągu 7 dni roboczych od kolejnego dnia roboczego.
7.4. Różnice w kolorystyce porównując monitor komputera z wydrukiem nie są podstawą do reklamacji. Staramy się jak najwierniej odwzorować kolory zawarte w projektach, ale mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne między różnymi maszynami drukującymi.
7.5. Dopuszczalne są pewne odchylenia podczas procesu produkcyjnego. Z uwagi na specyfikację maszyn produkcyjnych oraz procesu druku dopuszczalne są następujące odchylenia:
a) przy krojeniu arkusza na pojedyncze użytki: tolerancja do 2 mm,
b) przy falcowaniu i bigowaniu (odchylenie złamu od nominalnej linii jego usytuowania) – tolerancja do 2 mm,
c) przy perforacji (odchylenie wykonanej perforacji od nominalnego miejsca jej usytuowania) – do 2 mm,
d) przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych: tolerancja do 0,1 mm,
e) różnic ilościowych i jakościowych zamówionego i dostarczonego Klientowi produktu – nie przekraczające + / – 5% ilości zamówionej.
f) przy lakierowaniu UV wybiórczym – pasowanie rysunku i warstwy lakieru: tolerancja do 1 mm
7.6. W przypadku rozpatrywania niejednoznacznych reklamacji Drukarnia może zażądać od Klienta zwrotu całości lub części nakładu.
7.7. Reklamacje dotyczące jakości przesyłek kurierskich rozpatrujemy na podstawie protokołu szkody.
7.8. W przypadku druku na koszulkach dopuszczalne jest odchylenie odległości zadrukowanej grafiki od wskazanego pola zadruku do 10 mm.
7.9. Maksymalna rekompensata za reklamowane zlecenie nie przekracza 100% jego wartości.
7.10. Materiały wykorzystane we wzorniku mogą różnić się od tych stosowanych w druku zamówień.
7.11. Drukarnia ponosi odpowiedzialność wyłącznie za własne działania i zaniechania. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań lub zaniechań osób trzecich, w szczególności za opóźnienia w przekazywaniu środków przez instytucje finansowe oraz przewoźników, przez których realizowana będzie dostawa produktów do Klienta.
VIII. Postanowienia końcowe
8.1. Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Grupa MM Sp. z o. o. a Klientem będzie Sąd miejsca siedziby "Super Drukarnia".
8.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Definicje
1. Klient – osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy nadają prawo do nabywania we własnym imieniu praw i zaciągania zobowiązań, a także osoba fizyczna o ile prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową i korzystając z Portalu dokonuje czynności prawnych w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub zawodowej, dokonująca Zamówienia w ramach Portalu.
2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
3. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach drukarni internetowej drukui.pl.
4. Portal – serwis internetowy dostępny pod adresem www.drukui.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia.
5. Produkty – materiały i usługi poligraficzne będące przedmiotem obrotu w ramach działalności Portalu drukui.pl.
6. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Drukarnią drukui.pl, a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego drukui.pl.
7. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
8. Zamówienie – zwane również Zleceniem: oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość towaru.
9. Proces zakupowy – ścieżka zakupowa od momentu wybrania produktu do momentu złożenia zamówienia do 30 dni roboczych.